سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زن وسیاست

محمد جواد اطاعت در گفتگو با نشریه پنجره درباره مناظره جنجالی اش با زاکانی گفت:

این برنامه ها بسیار مفید، آموزنده و سازنده است. چراکه اولا صدای مردم با گرایشها و سلیقه های مختلف، انعکاس پیدا میکند و بعضا باعث تخلیه عقده ها و حرفهای ناگفته شده و میتواند باعث تلطیف فضای اجتماعی شود. 

ثانیا در این گفتوگوهای نقادانه، ضعف، کاستی ها و ایرادات سیاست های حاکم منعکس شده و باعث تصحیح خطاها و کاهش اشتباهات احتمالی میشود. 

همچنین به شفافسازی فضای سیاسی، آموزش و تربیت اجتماعی کمک میکند و بی حسی، بی تفاوتی و انزوای سیاسی، جای خود را به شور، نشاط و آگاهی میدهد. 

جریانهای سیاسی نیز مجبور می شوند در یک فرایند رقابتی سطح دانش و آگاهی های خود را نسبت بهمسائل جامعه بالا ببرند و...

کار بی عیب و نقص وجود ندارد. انسان برای انجام امور خود ناگزیر به انتخاب شیوه های مختلف است. باید سود و زیان و نفع و ضرر برنامه ها را سنجید و زمانی که منافع آن از مضار آن بیشتر بود، نسبت به انجام آن اقدام کند. 

اینگونه برنامه ها نیازمند ظرفیت بالای مناظره کننده ها و همچنین ظرفیت بالای اجتماعی است. ممکن است این برنامه ها، به جای تلطیف فضای ذهنی، کدورتها را زیاد کند و شکاف های اجتماعی را توسعه و تعمیق ببخشد؛ اما چنانچه مسائل انسانی، اخلاقی و دینی رعایت شود، حتما این ایراد به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

مطالب آنقدر زیاد بود که در این زمان کم حتی نتوانستم به سر فصلهای آن اشاره کنم. 

مهمتر آنکه مجری محترم در یک میان پرده قول دادند که حداقل نیم ساعت وقت اضافه خواهند کرد، به ویژه آنکه در مناظره قبلی بیش از نیم ساعت وقت اضافه داده شده و من به خیال اینکه پانزده دقیقه دیگر وقت خواهم داشت، مطالب مهم و جمع بندی مباحث را برای مرحله آخر گذاشته بودم که متاسفانه فرصت طرح آنها را نیافتم.

در این مورد در مطلب با عنوان حاشیه های «مناظره ماندگار» نیز انعکاس داده ام که آقای دکتر زاکانی انسانی شریف، متعهد و مومن نسبت به دیدگاه خویش و متخلق به اخلاق حسنه است.
قبلا هم افتخار گفتگو با وی را در یک برنامه انتخاباتی در دانشگاه صنعتی شریف داشته ام و به طور کلی به ایشان علاقه مندم و ادب، نزاکت و رعایت اصول مناظره از جانب وی را می ستایم.


ارسال شده در توسط لیلا حق جو